4Évszak Vándorbot Túra 2. - ZENGŐ

4Évszak Vándorbot Túra 2. – ZENGŐ

Igazi novemberi arcát mutatta az időjárás szombaton (november 17-én): ködös, párás reggelre ébredtünk.Ennek ellenére 24 kispajtás érzett hatalmas kedvet ahhoz, hogy felkapaszkodjon a Mecsek legmagasabb pontjára, a Zengőre. Hosszúheténytől indult a gyalogtúra. A szőlőskerteket elhagyva kezdődtek a kemény megpróbáltatások. Egyre meredekebb hegyoldalak álltak előttünk. A csúcsra érve pillanatokon belül kipihente magát mindenki. Egy csoport azonnal bújócskázni kezdett, többen segítettek gallyakat gyűjteni. Jólesett megmelegíteni elgémberedett ujjainkat a tűznél. A legnagyobb élmény azokra várt, akik felmerészkedtek velünk a kilátóra: alattunk tejfehér ködben úsztak a völgyek, a távolban a napsütötte domboldalak színeit csodálhattuk, felettünk derengő napsütés.
A hegyről egy hosszabb utat választva jutottunk le Püspökszentlászlóra, innen ragyogó napsütésben sétáltunk Hetényig.
Gyerekek! Gratulálunk! Szép teljesítmény volt. Várunk benneteket következő túránkra: a téli Csurgó kihagyhatatlan látnivaló a Keleti-Mecsekben.