Kirándulás Erdélybe

Erdélyben kirándulóink ismét küldtek képeket nekünk és az alábbiakat írták:
„Kedden gyönyörű tájakon jártunk. Végig sétáltunk a Békás szoros hatalmas sziklafalai között, ezt követően megismerkedhettünk a Gyilkos tó legendájával és a kellemes napsütésben fogyasztottuk el a kapott ebédcsomagot. Az este a Kárpátok túloldalán, Gyimesbükkön talált minket, ahol egy csángó táncházban megtanulhattuk a tánclépéseket. Szerdán reggel ellátogattunk az ezer éves határhoz, majd folytattuk utunkat Csíksomlyó felé, ahol Böjte Csaba kollégiumában kaptunk szállást és betekintést nyerhettünk az ottani mindennapokba. Az erősebbek felmászhattak a csíksomlyói Nyeregbe, illetve megismerkedtek a város nevezetességeivel. Ezen a napon egy kis játékra is jutott idő a kollégium udvarán. Csütörtökön a második ezer kilométeres utunkat kezdtük meg, de most már hazafelé vettük az útirányt. Első utunk Székelyudvarhelyre vezetett, ahol a szoborpark után, ellátogattunk a székely parlamentbe is. Ezután Fehéregyházán megkoszorúztuk Petőfi Sándor emlékművét, majd megcsodáltuk a középkori épületeiről híres Segesvár városát, Drakula szülőházával. A vállalkozó szelleműek 174 lépcsőt küzdöttek le, hogy feljuthassanak a várba, ahol valójában ma egy iskola működik, így nem könnyű hazafutni egy otthon felejtett füzetért. Mai utolsó állomásunk Gyulafehérvár volt, az ezer éve épült székesegyházával.”

2. nap Erdélyben

Hetedikes diákjaink és kísérő tanáraik napjukat a tordai hasadéknál kezdték, majd a szintén Tordán található sóbányába ereszkedtek le. Ezek után Farkaslakán megemlékeztek Tamási Áronról. A nap végén Korondon nézték meg a gyönyörű kerámiákat és fafaragásokat, azután elfoglalták a faluban található szállásukat.

Vasárnap megérkeztek Erdélybe a Gagarin Iskola tanulói, ahová a Határtalanul program keretében utaztak.

A mai reggelt pedig a tordai hasadéknál kezdték.